lexxarmas.blogg.se

Lexx Karl Armas Lehtovirta

Ta sig en funderare ~

Publicerad 2015-09-16 00:47:38 i Allmänt,

Ligger i sängen, Lexx sover bredvid. Han vaknade & ville sova hos mig, och idag var det verkligen behövligt.
Livet är inte en dans på rosor, vilket vi alla vet. Livet har sina upp & nedgångar - vilket man aldrig kan räkna ut i förväg när den där dippen kommer.

Just nu har jag min dipp. Jag vet varesig ut eller in, känslorna svallar mest hela tiden & tankarna snurrar konstant.
Vad vill jag göra i mitt liv? Vart vill jag komma?

Jag har ställt mig frågan säkert 1000 ggr, men får samma svar ~ jag vet inte. Det är så mycket på samma gång, och gammalt groll kommer ikapp samtidigt - såklart.

Många saker måste redas ut, bearbetas & lösas. Allt smått ~ allt stort. Men i vilken ände ska man börja?
Jag har kommit så långt i min tanke att jag inser att jag ska börja med mig själv. Min jobbsituation, min motivation & min träning/kost. Men framför allt - hur ser min framtid ut?

Alla frågor har ett svar, sägs det. Men min fråga är - vart finner jag alla svar?

Ja ni, ibland behöver man en spark i röven. Vem som ska ge mig den vet jag inte, men jag hoppas att den finns där ute. Motivationen är våran son, han är den som får mig att vilja lösa mina problem. Må väl, och fungera som människa igen. Men jag behöver mer motivation - till allt annat.

Jag hatar all "ensamtid", all tid till att hitta problem istället för att lösa. Så efter ett väldigt skönt samtal med min bästa vän, kom vi fram till att jag behöver sätta mig ned & skriva upp fördelar/nackdelar, och tänka ut ett bra mål - och även hur jag tar mig dit. Vad som krävs, uppoffringar & tålamod. Min fina vän är så klok, stöttande & är grym på att lyssna.

Jag behövde skriva av mig, och jag skiter i vem som läser eller inte - detta inlägg var helt i mening att ta ett steg framåt. Erkännandet.

Sov gott. Det ska jag försöka göra.
Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janni

Mamma till Lexx. Här kan ni läsa om min vardag & få goa musiktips!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela